ترامپ 2018 را با هرج و مرج به پایان می برد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
رویترز:

ترامپ 2018 را با هرج و مرج به پایان می برد

از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، تقریبا روزی نیست که خبری جنجالی از کاخ سفید منتشر نشود.رویترز در مقاله ای بیان می کند که این چالش ها در آستانه سال جدید میلادی به اوج خود رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 24
کد خبر: ۱۶۶۸
به گزارش راهبرد معاصر؛ دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن وی از کمتر از دو سال پیش تاکنون، از بحرانی به بحرانی دیگر، دستخوش هرج و مرج شده است ولی روز پنجشنبه نقطه اوج هرج و مرج هایی بود که گریبان گیر دولت ترامپ شده است که ظاهرا کاسه صبر و تحمل حتی برخی از بلندپایه ترین حامیان جمهوریخواه ترامپ را در واشنگتن لبریز کرد. 


جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا که از چهره های بسیار مورد احترام و با نفوذ و عامل برقراری ثبات در صفوف درونی دولت ترامپ به شمار می رود، شب گذشته پس از بحث و جدل با رئیس جمهور آمریکا بر سر سیاست خارجی وی در نشستی در کاخ سفید استعفانامه خود را تسلیم ترامپ کرد. 


ماتیس پس از آن استعفا نامه ای را منتشر کرد که از بروز اختلافات سیاسی بنیادین میان وی و رئیس جمهور آمریکا و انتقاد تلویحی از بی اعتنایی دونالد ترامپ به متحدان آمریکا در خارج حکایت دارد. 


همچنین در جلسه روز پنجشنبه، ترامپ در برابر فشارها برای بازگشت از تصمیم خود مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی ازسوریه مقاومت کرد و در عوض از طرح هایی برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از افغانستان خبر داد. افزون بر آن ترامپ با پافشاری بر طرح تامین هزینه مالی احداث دیوار مرزی، دولت آمریکا را تا مرز تعطیلی یا «شات داون» پیش برده است. 


در این میان ارزش سهام در بازارهای بورس آمریکا به علت نگرانی سرمایه گذاران از دورنمای احتمالی تعطیلی دولت، کاهش رشد اقتصادی و پیش بینی های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سال آینده، دستخوش نوسان و کاهش شده است. 


حتی برخی از دوستان نزدیک ترامپ درباره اینکه دولت وی در نیمه راه دوره ریاست جمهوری به کدام سمت می رود عمیقا ابراز نگرانی کرده اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده